Laima Muktupāvela Ķeguma komercnovirziena vidusskolā

Beidzot ir pienākusi Iespējamās misijas nedēļa! Kādēļ es to gaidīju? Man tā ir iespēja ne tikai caur stāstiem un romāniem, bet klātienē iepazīties ar Laimu Muktupāvelu, spilgtu mūsdienu literatūras un sabiedrības sievieti. Tāpat arī skolēniem ir iespēja ieraudzīt reālu, dzīvu rakstnieci, sak, ne visi autori ir miruši teju pirms simt gadiem. Arī literatūra atrodas nepārtrauktā attīstībā, tā nebūt nebeidzas ar Raini un Kārli Skalbi.

Nezinu, ko skolēni rakstīja atsauksmēs par šo stundu, bet man likās interesanti tas, ka latviešu valoda un literatūra tika tverta kompleksi, neatdalot vienu no otras. Tās ir idejas, ko varu “aizņemties” arī es, vadot savas stundas:

1) reproduktīvās zināšanas – atcerēties dzejnieku, rakstnieku vārdus un uzvārdus;

2) prasmes – iesaistīt šos vārdus konkrētas uzbūves teikumos;

3) jaunas zināšanas – arhetipiskie literatūras sižeti, kuri īstenojas arī mūsu dzīvē (interesanti, ka skolā var saskatīt teju visus, svarīga ir mūsu attieksme pret to);

4) radošums – kāds ir mans dzīves ceļš (izrādās, ne vienmēr tas ir grubuļains un grūts – kādam tas var būt arī parkets ar zaļu zālīti apkārt).

Laima Muktupāvela arī mani kā stundas dalībnieci, rosinot iztēloties, fantazēt, aizveda līdz pārdomām par to, cik mēs esam atšķirīgi, cik dažādi varam lūkoties uz savu dzīvi. Tāpat arī šī stunda lika pārdomāt to, cik bieži mēs kādu domu pieņemam kā pašu par sevi saprotamu, nemaz neanalizējot to. Piemēram, tas, kādu ceļu sev izvēlējās Sprīdītis – vai viņš pēc atgriešanās mājās izmantoja ceļojumā iegūto gudrību? Ja neizmantoja, tad kā es to vērtēju? Viela pārdomām, jo mēs katrs taču dodamies savā ceļojumā, iegūstam zināšanas, prasmes. Bet jautājums jau ir par to, vai tikai iegūstam, vai arī protam likt lietā. Kā ir ar mani? Un kā ir ar Tevi?

Komentēt

