Innovative Teachers Forum 2009, Vīne, 1. diena

Innovative Teachers Forum 2009,

Vīne, 24.-26 . marts.

1. diena

Katru dienu no rīta, it sevišķi darba dienās, kad jāceļas dikti agri, stāvot pie spoguļa skatos savās izteikti sarkanajās, sīkiem asinsvadiem piesātinātajās acīs un īsi, miegani novelku –„ DATORS”. Laikam ar rītos piepampušiem plakstiņiem un regulāru apsārtumu ir jārēķinās tiem, kas savu ikdienu vairs nevar iztēloties bez metāla kastēm, monitoriem vai atveramiem komunikācijas rīkiem. Man pašam ir jau vai arī tikai 23 un skolā strādāju savu pirmo mācību gadu. Ar datoriem jau sen vairs neesmu uz Jūs, jo pirmo reizi tā pastiprināti sāku tos lietot apmēram tad, kad biju 12 gadu vecs. Sākumā, tā, protams, bija ākstīšanās un niekošanās ar spēlītēm un čatošanu, taču tagad, kad ir bijusi jāiegūst gan vidējā, gan augstākā izglītība datora pielietojums ir audzis. Ne tikai tabulu veidošanai, drukātam tekstam un prezentācijām, bet pēdējā laikā arī daudz kam vairāk, it īpaši komunikācijai. Un tā katru dienu dodos uz skolu, kur mani gaida dators un skolēni, kas ir raduši „skaipot”, „nokačāt”, „uzmest uz fleškas”, „rippot”, „tjūnēt”, „likt bekgroundus”, daži arī „kompilēt” un tā tālāk. Šie vārdi, salīdzinoši mazās gadu starpības dēļ man noteikti nav sveši, taču, ja ar šādu vārdu krājumu dotos pie saviem vecākiem, tiktu nomarķēts kā viegli nepieskaitāms. Un tā, atgriežoties skolā, klases priekšā es varētu stāstīt savās bioloģijas stundās par ziedu formulām, šūnas dzīves cikliem un ekoloģiju, es cītīgi varētu turpināt midzināt visus savus mazos un arī lielos mūsdienīgos skolēnus, labi zinot, ka es varu arī rādīt, demostrēt un likt darboties pašiem, gan klasē un mājās. Mums taču ir kaut kas kopīgs – kontakts ar kastēm, saprašanās ar telefoniem un kamerām, kas pamazām kļūst par ciešu un neatņemamu komunikācijas komponentu. Esam atraduši kopīgu valodu, kopīgu un ērtu sistēmu, kā sekmīgi sadarboties.

Tā šeit, šobrīd – Vīnē sanākuši tie, kuriem šāda veida un arī savādāka, ar tehnoloģijām saistīta sadarbošānāš ar skolēniem patīk. Varbūt lieta ir ne tikai patikšanā, bet arī nepieciešamībā, jo jaunā paaudze „elpo” ar informāciju, kas nāk no filmām, podkāstiem, blogiem, interaktīviem materiāliem, kamēr grāmatas, kā informācijas uztveres veids tiek uzlūkotas kā arhaisms. Tāpēc, ko darīt tiem, kas māca savus mācāmos? Vai vilkt viņus atpakaļ pie grāmatām vai pašiem iet līdzi un iepazīties ar „kasti” un tās iespēju pielietošanu skolā – vairāk par rīku prezentāciju veidošanai un referātu rakstīšanai. Tas arī notiek šeit – skolotāju idejas un materiāli, ar kuriem viņi ir veiksmīgi pieslēguši vecās vērtības jaunajai paaudzei ar mūsdienu skolēnam aizraujošiem paņēmieniem. Par to arī turpmākajās dienās.

Viesturs Eglītis,

Bioloģijas skolotājs Rīgas 74. vidusskolā,

Programmas Iespējamā Misija dalībnieks

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s