Innovative Teachers Forum 2009, Vīne, 2. diena

Labdien!

Šodien Vīnē, tāpat, kā vakar ir vēss un vējains. Dodoties ceļā no Latvijas biju diezgan naivi iedomājies, ka varēšu izbaudīt kārtīgu Austrijas pavasari, bet – nekā. Ir +9*C, spēcīgs vējš un daudz slapja sniega. Toties foruma plašajās telpās, Hofburgas Imperiālajā pilī, kur notiek Eiropas Inovatīvo Skolotāju forums ir karsti – darbojas prožektori un datori, projektori un satraukušies skolotāji. Pasākumā pavisam piedalās 250 dalībnieku no 42 valstīm ar 75 projektiem. Katru no tiem apskata un novērtē starptautiska tiesnešu komanda, kuras sastāvā ir 25 dažādu IT un pedagoģijas nozaru eksperti. Latviju pārstāv Ventspils 4. vidusskolas krievu valodas skolotāja Olga Apse un Rīgas 3. vidusskolas matemātikas skolotāja Diāna Sviklāne. Olgas projekts ir A. Puškina romāna “Jevgēnijs Oņegins” audio versija, kuru ierunājuši Ventspils 4. vidusskolas skolēni. Diāna demonstrē pašas veidotos interaktīvos materiālus matemātikā. Pārējo dalībnieku darbi ir visdažādākie – sākot minimikroskopiem, kas savietojami ar datoriem, beidzot ar īstu interneta izsolei līdzīgu pamata komunikācijas prasmju apmācības programmu ar autismu sirgstošiem bērniem. Forumā, papildus darbu vērtēšanai notiek arī lekcijas un darbnīcās. Tā šodien visa diena tika veltīta dažādu video un audio montāžas, veidošanas programmu pielietošanai izglītībā, no kurām vairums ir bezmaksas. Galvenais uzsvars tiek likts uz mūsdienu skolēnu komunikācijas veidiem, kuros milzīga nozīme tieši ir tehnoloģijai un pārmaiņām izglītības kultūrā. Kāpēc nepieciešamas pārmaiņas? Tāpēc, ka cilvēki mainās un jaunieši šodien ir savādāki. Pašam mazliet dīvaini to ir teikt, taču pirms 5 gadiem man bija 18 (mazliet nostaļģisku atmiņu ielieku aiz šī skaitļa) un, lai arī nejūtos nopietni mainījies pa šo sprīdi, tagadējie padsmitgadnieki nopietni atšķiras no manis un maniem toreizējiem vienaudžiem. Rīkoties ar datoru un tā plašajām vizuālās komunikācijas iespējām ir jāprot katram modernam skolotājam, jo to prot gandrīz katrs mūsdienu skolēns. Un ne jau tāpēc, ka tā ir noteikta mūsdienu prasība. Bet gan tāpēc, ka mācam skolēnus mūsu visu nākotnei un nākotnei vajag jaunas prasmes – radošumu, spēju komunicēt gan ar cilvēkiem, gan tehnoloģijām, mācēt ievākt un interpretēt informāciju. Mēs mazāk sūtam e-pastus un sēžam čata istabās, jo daudz vairāk lasošu acu varam sasniegt ar interneta blogu. Mazāk veidojam prezentācijas, jo varam izveidot interaktīvas filmas no pašu iegūtiem attēliem un ierakstiem. Ar katru kadu mainās datoru veiktspēja, monitoru biezums un izmēri, mobilo telefonu iespējas un tehnoloģijas. Un mēs ejam līdzi. Šodiena pieder Idejai!

Tādas atskārsmes pēc šodien redzētā, dzirdētā un padarītā. Rīt ir foruma pēdējā diena, kur tiks paziņoti arī uzvarētāji, kas tālāk dosies uz Vispasaules Inovatīvo Skolotāju forumu San Salvadorā, Brazīlijā. Ļoti ceru, ka pienācīgi tiks novērtētas mūsu Latvijas dalībnieces, jo viņu padarītais darbs ir fantastisks. Ceru, ka viņas domās atbalstīsiet!

Viesturs Eglītis,

Rīgas 74. vidusskolas bioloģijas skolotājs,

programmas Iespējamā Misija dalībnieks

2 thoughts on “Innovative Teachers Forum 2009, Vīne, 2. diena

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s