Par uzslavām bērniem un ticēšanu

Ilona Ozoliņa

17.septembrī  ar Jumi un Katrīnu pēc LU lekcijām iegriezāmies “Otrā elpā” Čaka ielā – Katrīna  izgāja ar “Otrās elpas” plakātiem savu bērnu iesaistei labdarībā, Jumis ar kaklasaiti un izpratni, kādas lietas piedāvā veikals, es ar vienu kaklarotu un 8 žurnāliem “scientific american mind”… Tie žurnāli ir ģeniāli – katram uz vāka ir vismaz viena tēma, kas man konkrēti ir ļoti aktuāla, taču pieļauju, ka visiem mums gan IM, gan ārpus tās ir tēmas, par kurām domājam.

Viena lieta, kas man baigi lika domāt – par savām uzslavām bērniem. Tur bija raksts par to, ka, ja bērnībā bērnu slavē kā gudru, tad viņš visbiežāk paliek par nemotivētu sliņķi. (mans pārspīlējums), tādēļ gan vecākiem (gan skolotājiem) ir jāslavē bērnu neatlaidība un ieguldītais darbs, tad viņi labāk redz, ka rezultāts ir tiešā atkarībā no darba, nevis it kā gudrākām vai dumākām smadzenēm. Pie tā es sākšu nākamnedēļ strādāt.

Un vēl – lasot “teaching as leadership” man tika atgādināts par pašpildošo pareģojumu – jo vairāk tu ticēsi skolēniem un viņu spējām, jo vairāk tas realizēsies. Tāpēc es aizgāju uz Jāņa Rozes grāmatnīcu un nopirku grāmatas saviem 8.tajiem – gan tiem, kam ir grūtības, lai viņiem liktu individuālus lasīšanas uzdevumus, gan tiem, kas gudrīši, lai izaicinātu. Jo es biju bīstami tuvu tam, lai dažiem savējiem mestu ar roku. Taču nē – man ir šis gads, lai darītu visu, kas manos spēkos, lai nākamajā gadā visi šie skolēni būtu tīrā bauda mācību darbā arī nākamajam skolotājam, nevis smagā krava, kas velkas aizmugurē.

One thought on “Par uzslavām bērniem un ticēšanu

Komentēt

