Jauni izaicinājumi pēc divu gadu pieredzes skolā

Inese Pelnēna

Pēc diviem gadiem skolā strādāju Latvijas Universitātē (LU) – skolēnus nomainot pret studentiem un profesoriem. Koordinēju ESF finansētu projektu „Inovatīva un praksē balstīta pedagogu izglītības ieguve un mentoru profesionālā pilnveide”, un atbildu par studentu piesaisti un atlasi studiju programmai „Skolotājs”. Projekts veic pedagogu studiju programmu optimizāciju LU, apvienojot esošās programmas vienā.

Projekta mērķis ir izstrādāt un īstenot inovatīvu, elastīgu pedagogu izglītības programmu, kas dos iespēju iegūt pedagoga kvalifikāciju. Studijās plānots īstenot inovatīvu pieeju, uzlabojot kursu saturu un pielāgot to īstenošanas metodes, ņemot vērā studējošo iepriekšējo izglītību, praksi izglītības iestādē un priekšmetu specializāciju. Nepieciešams celt studiju līmeni, lai sniegtu studentiem visas nepieciešamās zināšanas un prasmes.

Ikdienas darbā sadarbojos ar programmu un studiju kursu veidotājiem un dažādu LU struktūru darbiniekiem, spītīgi cenšoties „vērt durvis” jaunām pieejām. Dalība Iespējamā misijā un darbs skolā divu gadu garumā pieradina neatlaidīgi vērt vaļā neskaitāmas „durvis” un strādāt jēgpilni un mērķtiecīgi. Nomainot skolēnus pret studentiem un profesoriem  liekas darbam vajadzētu virzīties uz priekšu „kā pa sviestu”, tomēr tā nenotiek, vismaz ne pagaidām.

Stāvot klases priekšā skolotājs ir vadonis jeb situācijas noteicējs – neskatoties ne uz problēmām skolā, ne izglītības sistēmā kopumā. Ja skolotājs ir prasmīgs meistars, tad tā jau ir lielā puse no simts. No skolas nonākot pie pedagoģijas studentiem un profesoriem, kas lielākoties ir gados vecāki un ar bagātu dzīves pieredzi, darbs noteikti nekļūst vieglāks, tieši pretēji – sniedz atkal un atkal jaunus izaicinājumus. Skolā uzkrātā darba pieredze noteikti ir neatsverams sabiedrotais manā ikdienas darbā LU.

Ikdienas darba ritmu nosaka mans iekšējais darba entuziasms. Manuprāt, pēc „izaugšanas” Iespējamās misijas divos gados manā ikdienas darbā visvairāk noder spēja saredzēt lietu un procesu būtību un mērķtiecīgi rīkoties nepieciešamā rezultāta sasniegšanai. Izglītības sfēra liekas ir mana aizraušanās – tā nebūt nav vieta, kur piepildās visas vēlēšanās – tā ir sfēra, kam nepieciešami zinoši un spējīgi speciālisti, lai spētu mainīt lielas lietas un „atvērt arvien jaunas durvis”.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s